KOMUNIKAT KRAJOWEGO ZARZĄDU PZD
KIEROWANY DO ZARZĄDÓW ROD
NIEPOSIADAJĄCYCH SIEDZIB
Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych wymusza na wszystkich podmiotach – w tym na Polskim Związku Działkowców oraz wszystkich jego podległych jednostkach – konieczność dostosowania do dnia 25 maja 2018 r. procedur oraz zabezpieczeń funkcjonujących w organizacji do wymogów tego rozporządzenia.
Zdając sobie sprawę, iż nie wszystkie ogrody mają siedziby dla zarządów ROD, Prezydium KR PZD już w dniu 23 stycznia 2018 r. przeanalizowało powyższy problem i przyjęło w tej sprawie dwie bardzo ważne uchwały:
Krajowy Zarząd PZD informuje, że wystąpił do biur architektoniczno-projektowych oraz producentów gotowych obiektów o przesłanie ofert na wykonanie projektów lub dostarczenie gotowych obiektów, przeznaczonych na pomieszczenia dla zarządów ROD. Chodzi o całoroczne obiekty o powierzchni od 25 do 35 m2 z tarasem do 12 m2.
Takie oferty wpływają i w najbliższym czasie, w Biurze Krajowego Zarządu PZD, zespół do którego zostali zaproszeni wybrani pracownicy OZ zatrudnieni na stanowiskach ds. inwestycji, dokonają analizy i oceny przesłanych propozycji. Powyższe działania poprzedzają podjęcie decyzji Krajowego Zarządu w przedmiocie wyboru firmy z którą Związek nawiąże współpracę.
Sprawa posiadania przez zarządy ROD siedzib jest bardzo ważna i pilna. Dotyczy ona wszystkich ROD, które nie posiadają takich siedzib lub które muszą dotychczasowe pomieszczenia właściwie przygotować aby spełniały wymogi, wynikające z przywołanego na wstępie Rozporządzenia.
Zatem aktualnie bardzo ważną sprawą jest aby:
Krajowy Zarząd PZD apeluje do Zarządów ROD o priorytetowe i rzetelne potraktowanie tematu. Okręgowe Zarządy PZD, w tym ich służby inwestycyjne są gotowe w tym względzie udzielać wszelkiej pomocy.
KRAJOWY ZARZĄD PZD
Warszawa dnia 19 marca 2018 roku